Zarządzanie stresem i motywacją pracowników przy wykorzystaniu modelu Insights Discovery z diagnozą indywidualną osobowości uczestników
Szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji z zarządzania stresem i motywacją pracowników. Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy wypełniają kwestionariusz Insights Discovery™, mający na celu poznanie ich cech osobowości oraz będący narzędziem wspomagającym ich rozwój. Profil wskazuje również kierunki działania celem zwiększenia efektywności i zaangażowania pracowników. Wartością dodaną stanowi blok z komunikacji, przechodzenia przez zmianę różnych typów osobowości Insights Discovery™ oraz praktyczne metody i techniki radzenia sobie ze stresem.
Szkolenie skierowane zarówno do kadry kierowniczej, pracowników biurowych oraz pracowników terenowych. Program szkolenia dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb. Przygotowanie do szkolenia rozpoczynamy od analizy i rozmowy z Państwem. Na podstawie oczekiwań i pozyskanych informacji modyfikujemy program tak by był dla Państwa satysfakcjonujący oraz w największym stopniu przyczynił się do rozwoju uczestników.
Zakres programowy:
- Test indywidualny uczestników (wypełniany online przed szkoleniem).
- Wprowadzenie do Insights Discovery™.
- Cechy charakterystyczne typów osobowości i mapa preferencji.
- Wartości wnoszone do zespołu.
- Skuteczna komunikacja z danym typem osobowości.
- Bariery skutecznego komunikowania się, zniekształcenia.
- Aktywne słuchanie.
- Sztuka zadawania pytań.
- Rozmowa z typam antagonistycznym Insights Discovery™.
- Siła komunikacji werbalnej.
- Fakty a ich interpretacja przez różne typy osobowości Insights Discovery™ (uszy von Thuna).
- Czynniki motywujące różne typy osobowości Insights Discovery™.
- Motywowanie przez komunikację.
- Błędy w motywowaniu różnych typów osobowości Insights Discovery.
- Przyczyny spadku motywacji.
- Zarządzanie zmianą i jej postrzeganie przez różne profile.
- Przechodzenie przez zmianę. Autorytet Managera.
- Stres i jego przyczyny.
- Dobre nawyki w radzeniu sobie ze stresem swoim i pracowników.
- Eustres i dystres.
- Reakcje na bodźce stresowe różnych typów osobowości Insights Discovery™.
- Kwestionariusz Poczucia Stresu.
- Metody i techniki radzenia sobie ze stresem.
- Rola Managera w zarządzeniu stresem pracowników. Empatia.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia.